1 - Plac Waszyngtona (1997) - 8
2 - W kleszczach leku (1961) - 7
3 - Na progu nieba (1998) - 7
4 - Bostonczycy (1984) - 7
5 - Milosc i smierc w Wenecji (1997) - 6
6 - Portret damy (1996) - 6
7 - Daisy Miller (1974) - 6
8 - Zlota (2000) - 5
9 - Glosy ciemnosci (2006) - 3
1. Dziedziczka - 1949
2. W kleszczaxh lęku - 1961
3. The House in The Square - 1951
...
4. Portret Damy - 1996
5. Bostończycy - bodaj 1984
...
6. Miłość i śmierć w Wenecji - 1997
...
7. The Turn Of The Screw - 1959
Które książki Jamesa są warte przeczytania? Mam za sobą Skrzydła gołębicy, Europejczyków i Daisy Miller, na pólce czeka Portret Damy i zastanawiam się, co warto :)
...to co czeka na półce na pewno warto, bo to arcydzieło XIX wieku. A tu lista pozostałych arcydzieł z tego wieku:
https://www.biblionetka.pl/bookSerie.aspx?id=5118
Czytałam ostatnio Portret Damy - cudowny! Około połowę książek z tej listy mam przeczytane, ale są też tytuły, których nie znam.
Powieść "Portret Damy" jak tak genialna, że aż musiałem po około 1/3 przerwać czytanie, bo zbyt silne emocje we mnie wywoływała... to mi się zdarzyło pierwszy raz w życiu. Oczywiście po ochłonięciu wrócę do lektury.